Alla inlägg den 18 september 2007

Av André - 18 september 2007 20:10


"Vacker är den som reser sig, som vågar tro
Som törs ett ja i alla nej, som vågar bygga bro
Över hav av bitterhet, över ödsligt nattkvarter
Vacker den som är sårbar, vacker den som ser
Du är vacker Isabella, som ett rådjur i skogen
Som en stjärna på himlen, som en flicka mitt i natten på krogen
Som äppelträdgårdarna i maj runt Kivik
Som vinden, som regnet, som själva livet
Men låt ingen dyrka in dig i ett fängelse av skönhet
Där du blir en docka som lever i en härva av yta och dumhet"


__________________________________________________


"Se hur hon kastar med håret där hon går
Livet vaknar längs hennes väg
Jag borde se åt ett annat håll
men mitt hjärta följer varje steg
Jag är en dåre som aldrig lär
Jag är en man på drift igen
Jag har levt utan lust på en bortglömd kust
Ingens man, ingens vän
"


__________________________________________________



"Jag vill försöka en gång till
Jag vill bygga upp det här igen
Jag vill göra vad jag aldrig gjorde
vad jag borde gjort för längesen
Men det är aldrig försent
att bryta upp och börja gå
Det är aldrig försent när man är två
"


__________________________________________________



"Det är en sorglig historia
den där om mannen som dog
av hunger och törst
för att han aldrig kunde få nog
av allt han jagade efter
Ah, det måste ha vart tufft
när han upptäckte till slut
att allt det där var bara luft
"


__________________________________________________



Vilka texter karln har.

Presentation

Omröstning

Är du född under fel stjärna?
 Ja, det är bara att konstatera!
 Jag vet inte.
 Nej, det är jag inte.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards