Alla inlägg under januari 2008

Av André - 30 januari 2008 22:36


Sårad, besviken, ledsen, uttråkad, nervös, hoppfull.

Det är ungefär så jag känner mig nu.


Mycket som händer, men samtidigt ingenting. Lite av min framtid som

står på spel dom närmsta dagarna.

Man kan ju hoppas att min stjärna kan lysa med mig för en gångs skull.


Nyss varit och tränat. Det är så skönt att komma iväg.

Men sen blir man lika less efteråt som man var innan när man väl är där.

För när man är svintaggad till träningen så blir man bara besviken på folk.

Tappar man bollfan så tar man fan löpningen hem och försöker jobba tillbaka den. Men finns ju vissa Stjärnor(eller dom som tror det iaf) som bara skiter i det. Sen gör man allt för att reda upp deras misstag och ändå får man skit för det. Okej, jag gör mina misstag jag med, men jag försöker åtminstone reda upp det om jag gör bort mig.


Jobb imorgon, sen blir det förhoppningsvis träning på Pärlan efter det.

Men så förbannat tråkigt tråkigt att träna ensam. Fast ändå skönt.

Då kör man precis det man känner för. Sen att det är massa jävla gubbar och kärringar där skiter jag i. Och vissa idioter som man bara vill slänga i väggen.


Ta tag i träningen igen nu, går lite segt.

Snart sova iaf. Nya krafter till morgondagen.

Av André - 27 januari 2008 14:19


Ja, då var denna saga över för i år iaf.

Den slutade väl skapligt bra iaf.


Vi hade första matchen kl 09:00 mot Ilsbo och andra matchen kl 11:00.

Vi började bra mot Ilsbo och tog ledningen med 2-0, sen hämtade dom upp

till 2-2, men då klev ju våran stjärna Gådin fram och avgör med sitt andra mål för matchen.


Sen mötte vi Delsbo, där vann vi med 1-0, plus en bonusstraff som inte behövde läggas pga att vi redan vunnit.


Så Kvartsfinalen spelade vi mot Abk Hudik Juniorer kl 12:00.

Så vi hann bara vila i ca 20 minuter innan vi skulle ut och värma.

Och eftersom Abk gick som ett div 7 lag så innebär det att dom hade 3 bonusstraffar på oss efter matchen.

Dock så började vi matchen lite dåligt och Abk fick in ett tidigt mål.

Men sen kvitterade vi och hade väldigt bra press, men lyckades inte få in några mer bollar. Endast en 5-6 stolpskott och en massa bollar som dansade på mållinjen. Matchen slutade iaf 1-1 och Abk gjorde mål på sin första bonusstraff, så då tog vårat deltagande slut i Intersport Cup detta år.


Men måste ge hela laget beröm. Vi försökte spela vårat spel så gott vi kunde och stundtals gjorde vi det riktigt bra. Men ibland räcker vi inte till hela vägen. Men det är sånt vi får ta.

Så nu är det bara börja ladda inför morgondagens Inomhusliga match mot Hoif. En tidig seriefinal som kan avgöra avancemanget till div 1.


Bra jobbat gubbar.

Av André - 26 januari 2008 17:46


Ja, igår var vi ner till Hudik och spelade cup.

Riktigt roligt, men fan så jobbigt det var.

Efter 10 minuter var man helt slut, och då var matcherna bara 25 minter.

I första matchen mötte vi Ilsbo 2, där vann vi med 4-1. Och av någon konstig anledning så blev jag matchens lirare. Haha.

Andra matchen mötte vi Bjuråker och vann med 11-1.

Då blev Henri matchens lirare.

Sen i sista matchen förlorade vi mot Söderhamn med 4-1.


Och pga förlusten så kom vi 2a i gruppen, och det leder till att vi måste spela match kl 9 imorgon, då kvalar vi om kvartfinals platsen.

Och först möter vi Ilsbo och därefter möter vi Delsbo.

Så går vi vidare från kvalet blir det förmodligen en lång dag imorgon också.

Men vad gör det, det roligaste man har att göra med nuför tiden är

ju fotbollen.



Sen har jag fastnat helt för en låt, det är Curly Sue med Takida.

Lekande den bästa låten dom har kommit med.

Av André - 23 januari 2008 22:47


Idag rasade min värld samman på många plan.

Bara dåliga nyheter.


Vet inte riktigt hur jag ska kunna hitta motivation till cupen i helgen.

Och hur jag ska kunna lyckas motivera mina lagkamrater.

Sen hjälper det inte att man har fått bytt arbetsuppgift på jobbet som är

svårt som fan och man kan ingenting. Allt blir bara tråkigt.

Har ingen ork till någonting. Så mycket tankar som bara går runt och runt.

Vill bara vakna upp imorgon och inse att allt bara var en dröm.


Sen ska jag nog aldrig mer lita på folk, man blir ju besviken hur man än gör.

Ärlig, jobbigt ord det dära. Det har jag hört att man ska vara. Okej, jag

har inte varit ärlig i alla lägen jag heller. Men jag har blivit bra mycket bättre på det iaf. Och försöker bättra mig. Försöker göra mig själv till en bättre människa för mina nära och kära. Eller ja, min familj först och främst.

Sen fanns det inte så många mera att vara ärliga för.


För övrigt går fotbollen sådära just nu. Alla träningar går helt värdelöst.

sen att matcherna går bra, det är ju för att hela laget spela bra. Inte svårt att vara bra när man har bra killar runt om sig. Måste faktiskt berömma Murtsson idag, länge sen man såg han löpa så mycket på en träning. Och sen Salle som kan vara den jobbigaste jävel att möta. Springer hela tiden och man orkar bara inte hänga på. Stort tycker jag. Henri jobbade på bra idag också. Bra snack och bra agressivitet. Sen att han lyckas åla sig igenom halva försvaret en 3-4 gånger sista anfallet gjorde att han fick ett plus idag.


Näe, nu ska man kanske gå och lägga sig så man kommer upp imorgon.

Längtar enbart tills man får komma bort på hallen och träna. Kan man koppla bort allt jävla skit för ett litet tag. Bara lyssna på musik och ta det lugnt.


"I'm gonna ride this plane out of your life again"

Av André - 23 januari 2008 16:02


Ge mig ett nytt liv.


Amor Vincit Omnia.

Av André - 22 januari 2008 19:16


Ja, ännu en sketen dag.

Men läste Salles blogg och blev lite gladare.

Inte var dag man får läsa något sådant, sen att han överdriver är ju en

annan femma. Men roligt i vilket fall.


Citerat ur Salles blogg;


"En snabb sumering på gårdagen .. 11-1 vart det mot Kovland och André gjorde 2 mål .. André har gjort 5 mål på 7 matcher. Låt mig säga så här .. Oddsen är lika stora som att en utan armar gör tre serv ess i rad .. Eller som att en som är förlamad från halsen och neråt koregraferar en dans. Ja ni fattar säkert nu ..

Fast dock all beröm till honom .. Jag är nog den enda som kan säga att vi har ett riktigt bra lag i år .. 3 nyförvärv varav en utav dom faller bort.

Vi har gjort riktigt bra matcher, där vi även har gjort några plump insatser .. Skit träningar ( speciellt den för någon vecka sen ) ..

Vi klev upp en serie, vann metso .. Och med handen på hjärtat och inte för att han läser det så kan jag säga att stor del ligger hos André .. Inte bara insatserna på plan utan hans sätt att vara .. Det är svårt att inte vara taggad eller vilja något med han på plan .. Nog för att jag skulle kunna ge cred till så många fler men Han faller lite i skymundan eller han får inte den cred han förtjänar rättare sagt. Du må vinna inviduella moment med huvudet men du vinner matchen med hjärtat :)"

Av André - 21 januari 2008 22:21


Ja, Inomhusligan idag igen.

Lika roligt varenda gång, iaf när det går bra.

Och idag gick det minst sagt bra.

Iofs så börjar vi inte så bra, men det ordnar vi upp, och mer därtill!

Efter första 25, alltså första halvlek så hade vi en ledning på 6-1.

Och när slutsignalen gick så hade vi petat in 11-1.

Och jag lyckades till och med göra 2 smörmål, måste få stoltsera lite iaf.

Tacka Westring och Gådin för det.


Annars varit en ganska så vanlig dag, jobb och inge mer.


Och fick höra en grej av Salle idag som man blir väldigt fundersam över.

Vilken enormt stor pajas, hoppas vi möter er i en träningsmatch, så ska vi få se om du kan gå sen din tönt. Jävla pajas.


Just give me my life back, i think. 

Gonna Fly Now.


Av André - 20 januari 2008 14:09


Ja, nu är snart helgen över också.

Varit en ganska skaplig helg ändå.

Poker i fredags och igår. Varit en bra helg för poker, för en gångs skull.

Plussade ca 1900, så det var helt klart godkänt :)


Träning igår också, gick väl som det gick.

Men har ruskigt ont i foten, kan knappt gå på den.

Men det får man springa bort till morgondagens match mot Kovland!

Och defenitivt till nästa helg då vi har cup i Hudik.

Ska bli jävligt roligt måste jag säga. kanske lite drygt med tanke på vilka

tider vi har matcherna, men det är väl smällar man får ta antar jag.


Undra om jag ska sova ett tag eller om jag ska kolla på en film.

Förmodligen sova eftersom det verkar ju inte finnas några bra filmer

här hemma. Michel laddar mycket dåligt nu :)


Näe, nu ska jag nog göra som katten som ligger här brevid. Lägga mig till rätta och blunda ett tag.

Presentation

Omröstning

Är du född under fel stjärna?
 Ja, det är bara att konstatera!
 Jag vet inte.
 Nej, det är jag inte.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards