Alla inlägg under januari 2008

Av André - 17 januari 2008 20:02


Nyss kommit hem.

Varit och tränat. det är bra skönt ändå, bara träna gärnet

och sen sätta sig i bastun.


Blir lugnt i helgen, pokerhelg hos Johnnie.

Bea ska ju till Jönköping med Intersport.

Så lika bra att börja ladda till nästa helg då det är Cup i hudik.

intersport Cup. Ska spela match på fredag kväll.

Blir en låååång och jobbig helg förmodligen.

Första matchen kl 19:30, Andra matchen kl 22:00 och sista matchen

kl 01:00. halv tungt att åka hem då på natten, för om vi går till slutspel

så spelar vi inte förrän på söndag. Så då blir det en väldigt lugn helg.


Annars är livet ganska tråkigt just nu.

Inte mycket som händer, tisdag ser ut som måndag, och onsdag ser ut som tisdag. Måste bli någon ändring på det nu framöver.

Av André - 16 januari 2008 22:42


Jävla skittråning!


Annars en helt okej dag med lunch på Enjoy i Birsta

uppföljt av bowling med jobbet.

Imorgon blir det jobb, sen måste jag träna.

Tråkigt att träna ensam bara, men ingen vill följa med så vad gör man.

Och den 2a februari ska jag åka till Tallin också.

Får se hur det slutar. Förhoppningsvis bra.


"When it's love you give
I'll be your man of good faith
When it's love you live
I'll make a stand I won't break
I'll be the rock you can lean on
Be there when you're old
To have and to hold"

Av André - 14 januari 2008 21:22


Ja, idag var det första matchen i inomhusligan.

Alnö - Essvik.


Slutade ju bra till slut :)

Blev vinst med 3-8.

Var jävligt skönt att inleda med en skapligt stor seger.

Men nu måste vi fortsätta att visa hjärta och jobba för varandra.

Då kan det bli ett riktigt roligt år!

Sen får väl sur Emil och skytt K Frengen komma tillbaka snart också :)


Annars har det varit en ganska lugn dag. jobbat och inte hunnit med så mycket mera. Men det var en bra dag trots allt.

Nu är det bara till att sova så man orkar upp imorgon.


Goodbye My..

Av André - 13 januari 2008 15:59


Söndag, och inte har man gjort någon nytta idag heller.

Första träningsveckan avklarad iaf.

Den gick bra. Tränade 6 dar denna vecka, eller beror på om man

räknar att jag gick ut och skottade gården igår kväll.

Men annars är jag rätt nöjd.


Måndagen blir nog bra. Hoppas jag iaf.

Blir först till att jobba, sen försöka få sig lite käk.

Och sedan har jag samling i Nordic kl 17.

Då väntar den omtalade inomhusligan. Äntligen!

Matck kl 18 mot Alnö, får se hur det går.

Vi har iaf fixat en målis som kan stå.

Kom dit och kika om ni har lust och tid.

Håll tummarna om inte annat.




Av André - 12 januari 2008 17:02


Fredag var en väldigt lugn dag/kväll.

Jobbade och sen for jag hem.

Blev poker hos Jonte och Simon vid 7.

Åkte hem vid kvart i 4 ungefär.


Och bara därför hållde jag på sova över träningen också :/

Som för övrigt inte var allt för skoj.

Är så förbannat tråkigt när det är lite folk.

Och folk som inte är där kommer med så jävla dumma

bortförklaringar så man skäms ju nästan själv.

Helt otroligt, Inomhusligan börjar på måndag.

Och vi var 12 man på träningen.

Hur fan ska detta sluta.


Och ikväll har jag ingen aning om vad som händer.

Blir väl förmodligen lugnt med en film kanske.

Fast orkar inte ligga hemma, håller på dö av tristess.


Och man blir ju fundersam när man hör sånna saker.

Men förmodligen bara skitsnack.





"I guess it's time I run far, far away; find comfort in pain,
All pleasure's the same: it just keeps me from trouble.
Hides my true shape, like Dorian Gray.
I've heard what they say, but I'm not here for trouble.
Far, far away; find comfort in pain.
All pleasure's the same: it just keeps me from trouble.
It's more than just words: it's just tears and rain."


Av André - 9 januari 2008 23:29


"Nu biter frosten igen och parkerna brinner som eld

Och himlen över Västerbron är gaslågeblå nu ikväll

Jag ser ut över stan du är där nånstans

Ensam eller kanske i en annan mans famn


Ett hår som kastar till i vimlet utanför en affär

Jag har sett det några gånger nu men du är inte där

En doft går genom rummen en röst i en biosalong

Ett brev som aldrig kommer En radio, en sång


Jag längtar inte längre efter att ha dej här

men jag saknar dej

Som om min själ har gått ifrån mej

för att vara hos dej så saknar jag dej

Jag önskar att jag aldrig

hade träffat dej där

Såna som vi vet nog inte vad kärlek är

men jag saknar dej


Nu lyfter man båtarna ur kanalen

Snart fryser fjärden här till is

Snart sjunker dom här tornen

och taken ner i ett råkallt dis

Folk därute bryter upp och flyttar in

från småstäder, skogar

från tristessens vinande vind

Vi tar oss fram så gott vi kan mellan dröm och verklighet

Vi blir vad vi väljer

Vi blir vår ensamhet


Jag längtar inte längre efter att ha dej här...


Den här kärleken hänger kvar

som en hemlös hänger kvar i en bar

Stolarna på bordet, alla har gått

Han sitter kvar där han sitter som om han inget förstått


Som om min själ har gått ifrån mej

för att vara hos dej så saknar jag dej

Vid ett middagsbord bland folk

i en tunnelbanevagn

då saknar jag dej

Som vintern saknar våren

som den kloke saknar dåren

som en salva över såren

som herden saknar fåren

saknar jag dej


När jag känner doften av äpplena

på Södermalmstorg

När jag tyngs ner av en börda

 pressas av en sorg

som viskar i mitt öra

att jag varken kan eller vill

älska igen, att min kärlek inte räcker till

Att jag är död för livet att det är över och förbi

När jag inte hittar nånting

som jag finner nån glädje i

då saknar jag dej"

Av André - 8 januari 2008 18:46


Ja, idag var det träningsdag nummer 1 på Pärlan sen sist.

Gick bra. Lite folk och lugnt och skönt.

Imorgon är det fotbollsträning på Nordic, men sen torsdag och fredag

blir det på Pärlan igen.

Ska som sagt försöka hålla igång varje dag det inte är fotboll.

Kan bli kämpigt men man måste ju ha mål i livet.

Jag får börja med det hära nu såhär när det är nytt år och grejer.


Annars varit en halvtrög dag på jobbet.

Inte så värst mycket att göra just nu. Eller inga grejor rättare sagt!


Näe, nu ska jag käka en banan snart sen kommer jag förmodligen att somna!


Av André - 7 januari 2008 21:59


Ja, tydligen så verkar man ju driva en taxiverksamhet.


Sen att träningshelvete gick käpprätt åt helvete, det är ju knappt så man vill skriva om det. Blir så jävla förbannad. Mer än så säger jag inte.


Ovido - Quiz & Flashcards