Alla inlägg under oktober 2007

Av André - 31 oktober 2007 22:33


Ja, idag har det ju inte hänt så mycket.

Varit och tränat som jag skrev tidigare. Träningsvärken smyger sig sakta men säkert på. Det är väl så det ska vara, då känns det ju iaf att man tagit i. Imorgon kommer jag förmodligen vara den tröttaste människan i världen, om inte annat på fredag.


Annars är det mesta tråkigt just nu, knappt nån fotboll alls och inget annat som händer. Tänkte boka stuga i Vemdalen över nyår eller liknande, men fanns varken stuga eller lägenhet lediga. Så blir väl att man får vara här hemma i sketna Sundsvall, tyvärr.


På tal om fotboll. Det är grymt skönt att bara göra något, till exempel träna. Alla tankar på allt skit försvinner, man lever just då i nuet. Vara för att springa efter bolljäveln, men fan så roligt det är.

Annars går man bara och grubblar på allt som har hänt, kommer hända och hur allt är. Därför ska jag försöka träna en 5ggr i veckan, iaf till November är slut, och börjar inte träningarna dra igång riktigt då, ja då får jag väl träna December också.


Plain White T's, jävligt bra låtar må jag säga.

Värd att lyssna på!


Nu är det sängen som väntar, så sov så gott.

Av André - 31 oktober 2007 06:09


Igår var jag och Jonte ochköpte månadskort, iofs bara på pärlan, men det funkar när vi bara ska köra denna månad. För sen är det fotbollen som tar över. Den startar redan på lördag, träning westhagen. Ska bli jävligt roligt.

Och förmodligen lite nya ansikten, eller nya och nya. Nygamla kanske är bästa ordet :)


Och imorgon natt ska jag vara byavakt, från ca 23:00-03:00. Så fredagen på jobbet kommer jag nog ligga och sova i ett hörn. Men det är ju trots allt till något bra pengarna går till, får man hoppas.


I helgen är det Halloween också, tror jag.

Men har dock ingen aning om vad jag ska göra.

Alla är ju likadan, "festa men vet inte vart".

Kan ge mig fan på att över hälften vet precis var dom ska vara, men dom säger inget. Jävla muppar.

Hör av er om ni vet nåt bra partaj på lördag.


Näe, nu ska jag dricka upp mitt kaffe och invänta lite jobb som jag knappt haft de 2 senaste dagarna. Okej, det kanske låter skönt. Men det är som allt annat, det är bra i början då man får glassa, men fan så tråkigt det blir efter ett tag. Tiden går så sakta när man bara sitter.


Plain White T's - A Lonley September, sjukt bra låt.

Av André - 28 oktober 2007 11:35


Den första riktiga K.

Den ultimata F.


Ja, det var då man hade det bra det.

Kan hända att jag saknar det ibland.

Av André - 26 oktober 2007 06:13


Ja, man kanske ska ta sig i kragen och skriva om den senaste veckan.

Onsdagen, började med Sverige - Nordirland på Råsunda. Ingen höjdar match direkt. Frågan är ju om den ens var värd att se på tv.

Sen torsdagen bjöd på poker och sturecompagniet. Faktiskt ingen höjdarkväll det heller. Men jag kan ju ändå inte säga att jag hade tråkigt. Men alla dessa dryga sthlmare, om man ändå fick ta den ena och slå ihjäl den andra med. Nu ska jag inte säga att alla är så, för det finns väl något enstaka undantag. Kanske.

På fredagen åkte vi hem mot Sundsvall igen, full fart hem. Bara göra sig i ordning och göra sig beredd på utgång. Lördagen blev likadan, bortsett från bilresan hem då.

Sen har det varit lugnt hela veckan tills igår då vi skulle tacka av en pansionär på jobbet. Blev bastu, dricka, för att sedan bege oss till O'learys vid bowlingen. Ja, vad ska man säga om denna kväll då. Kanske inte den bästa jag varit med om. Men det är roligt att umgås med gammuvarna på jobbet. Kom väl hem vid 1-2 tiden inatt. Och då kanske ni undrar vad jag gör på jobbet den här tiden. Det är en bra fråga, för det vet inte jag heller. Frågan är om jag ens är körklar vid lunch idag. Känner mig inte det minsta pigg. Trött och less.


Ikväll tror jag att det blir lugnt faktiskt. Ingen bestämt än så länge iaf.

Imorgon vettefasiken vad som händer heller. Men jag orkar nog fan inte dricka iaf. Men ska det vara så, så är jag inte omöjlig.


Nu har jag skrivit mina rader, kanske kommer lite mer senare idag. Om jag inte somnar vid 12 och vaknar imorgon. För så trött är jag verkligen.



Av André - 15 oktober 2007 22:05


Finns mycket jag vill skriva.

Men jag orkar inte, fan också.


Remember me.



"And I'm just standing there
I can't say a word
Because everything is just gone
I've got nothing
Absolutely nothing"

Av André - 15 oktober 2007 11:05


Kan börja med helgen.

Fredagen blev det lugnt, var bara hemma och kollade på "Simpson the movie". Den var rätt bra ändå. Simpsons är alltid Simpsons.

Och lördagen var jag in till stan, fixade klockan, jeansen och skjortan. Som alltihop gick sönder föregående helg. Haha.

Sen åkte jag till Jens, började som vanligt att föra där innan vi tog taxin ner till Henri. Där väntade Sveriges match, som dock knappt var sevärd. Får hoppas att matchen på onsdag blir mycket bättre då man är på plats och allt :) Annars så blev man ju dyngrak som vanligt. Har lite ångest, men sånt som man får ta. Det bästa måste ju varit att Henri lurade i mig att jag skulle bita Djn i arslet. Och dum som man är så tvekade jag inte en sekund. Men han tog det bra och bara skrattade åt mig, som dom flesta måste gjort åt mig den kvällen. Haha.

Nu måste jag hålla mig lugn ett tag. Eller iaf till onsdag, för då jävlar.

Nu är det inte långt kvar, 2 ynka dagar tills vi beger oss. Det blir till och med en "Fantastic Five". Johnnie ska också med. Kommer bli kingen!

Men blir det bil eller tåg. Man hoppas ju på tåg, då kan man ju föra hela dagen innan matchen på kvällen :) Kanske hinner med en bastu på hotellet också, man kan ju alltid hoppas :)


Annars var gårdagen lugn, hann bara hem till Juni så la jag mig och sov i 3 timmar. Var lika bra det. Känns som man är 45 år eller nåt efter man har druckit. Men roligt har man ju iaf!


Idag ska vi ha möte med Laget, eller Byavakterna ska ha möte med oss.

Inte allt för skoj, men inget stort jobb om man säger så. Bara åka runt och kolla läget på kvällarna. Ska bara raportera om det är några skumma bilar eller dyligt på olika platser. Sen ger det säkert bra med pengar också till kommande säsong som för övrigt blir jävligt rolig hoppas och tror jag.


En sista sak, Henri. Ge fan i att lura i mig massa skit! ;)

Av André - 11 oktober 2007 10:36


Kom att tänka på en rätt rolig sak när jag hörde en låt för ett tag sen.

"Ja, men det kan bli så ibland".

Och jag fattade naturligtvis ingenting. Haha. Det var tider det :)

Förresten, låten var Your Beautiful med James.

Så du fattar nog vad jag menar :)


Annars blir det nog träning med Jonte ikväll på Pärlan i Kvissle uppföljt med lite bastu. Ska bli skönt att göra nåt nu när man bara degat i 2 veckor. Och ska dessutom bli underbart att spela match i helgen. Äntligen rulla lite boll och få leka lite.


Annars ska jag snart till Sthlm på min och Jontes Pokerturnering.

Ska bli skoj det med! Synd att Danne hoppade av bara.

Men det blir nog bra ändå. Jag, Jonte, Henri och Simon. Får se om vi lyckas hitta någon ersättare för Danne. Annars blir det bara "Fantastic Four".

Åker ner på Onsdag för att kolla på Sverige - Nordirland och väntar mig att Zlatan gör minst 5 mål. Annars blir jag besviken ;)


Och Madeleine, Grattis ännu en gång. Dock en dag sent skrivet, men bättre sent än aldrig.

Av André - 8 oktober 2007 20:11


Jadu, fredagen var ju lugn utav bara fan.

Det är väl tvärtemot lördagen skulle man kunna säga.

Trevligt besök från Sthlm, men kvällen slutade i kaos :)

Som vanligt ungefär!


Började med att jag och Jens var på bolaget och inhandlade lite smågrejer. Sen åkte vi till Haga, till Jens alltså, och bytte om och började dricka. Då var väl kl 16:00 iaf :) Sen vid 7 åkte vi till Henri och Tommy.

Sen efter ett tag kom Marie, Mickis och Madde förbi också.

Kvällen avslutades på Olles. Helt okej faktiskt.

Även fast jag inte har någon mobil, och förmodligen inga pengar heller.

Men full blev jag ju, och det var väl det som var meningen antar jag :)

Synd bara att det blev som det blev. Men det hade ju sina anledningar.


Vaknade kl 15:30 i Jens soffa igår, helt slut.

Åkte till Juni vid 18:30 tiden, inte ens då var jag körklar. Men var ju tungen. Väl hemma så tog jag febern, och visade sig att jag var ju tydligen sjuk, som om det inte räckte med den bakfyllan.

Men åkte och jobbade fram till lunch idag, men sen orkade jag verkligen inge mer. Så åkte hem och har spenderat kvällen med att legat och kollat på en massa Vänner avsnitt. Dock gamla, men fan så bra!


Annars lär nog veckan bli väldigt lugn. Match på lördag, och fan ta er om den också blir inställd :) Annars kommer det defenitivt bli en vit helg. Eftersom det kommer bli fest Onsdag Torsdag nästa vecka då vi åker till Sthlm och ska kolla på Sverige - Nordirland på onsdagen och på Torsdagen ska ju jag och Jonte vara med på den efterlängtade Pokerturneringen :) Får väl se hur den går. Som jag har spelat på slutet behöver jag nog inte ens vara med :)


Just nu är jag "barnvakt" åt mina systerbarn. Eller barnvakt var väl att ta i. Dom ligger och sover och här sitter jag.

Men inte så länge till. För sen ska jag hem och fortsätta kolla på Vänner. Dock bara 2 avsnitt kvar :/


Men André, krya på dig för fan.

Och ta dig i kragen.

Presentation

Omröstning

Är du född under fel stjärna?
 Ja, det är bara att konstatera!
 Jag vet inte.
 Nej, det är jag inte.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards